De ce nu pot mânca dimineața?

Cunoaștem cu toții regula micului dejun. Am învățat din diverse surse că prima masă trebuie să fie una copioasă și complexă, bazată pe proteine și carbohidrați cu absorbție lentă, însă, ce ne facem dacă nu putem mânca dimineața? 50% din populație se confruntă cu această dilemă.

Și totuși, trebuie să ne impunem să mâncăm dimineața sau beneficiile dejunului sunt doar niște mituri? Să vedem!

În timpul somnului, metabolismul nostru are tendința să încetinească. Micul dejun nutritiv servește ca și combustibil pentru organism și este cel care ne accelerează metabolismul. Organismul nostru este construit inteligent și are instincte de supraviețuire. Atunci când nu i se furnizează la timp energie prin alimentație, la următoarea masă va avea tendința să stocheze mai multă energie, în formă de grăsime, pentru zilele în care va avea de suportat foamea. Deci, dacă nu mănânci dejunul, riscul de îngrășare este mai mare. De asemenea, dacă lungești perioada între cină și prima masă de a doua zi, e natural ca să mânânci porții exagerate la prânz, ceea ce duce la digestie îngreunată și kilograme în plus.

 

Iată cauzele care îți taie pofta de mâncare dimineața:

Cina ta e prea copioasă și târzie. O cină “cu de toate” îngreunează digestia și e foarte probabil ca corpul tău să digere mâncarea până dimineața, iar foamea să nu apară prea curând. Ia cina cu 4 ore înainte de culcare, iar gustările de după cină trebuie să fie sănătoase și ușoare.

 

Cortizolul – hormonul stresului. Corpul nostru secretă acest hormon pentru a îi trezi funcțiile. E bine să bei un pahar cu apă la temperatura camerei pentru a trezi digestia, iar peste 30 de minute organismul tău va fi pregătit de ingerarea noilor nutrienți.

 

Nu experimentezi! Micul dejun trebuie să devină o rutină plăcută, iar ceea ce mânânci să-ți provoace satisfacție. Nu este neaparat să optezi pentru dejunuri convenționale ca terciul din ovăz, ouă sau cereale cu lapte. Celebrează fiecare dimineață cu un dejun deosebit. 

 

Dacă ți se pare o misiune imposibilă, începe cu pași mici, dar siguri. Smoothiurile sunt cea mai bună opțiune pentru cei care nu pot mânca dimineața. Pe lângă ceea că sunt savuroase, sunt ușor de pregătit și foarte nutritive!