Micul dejun- de MARE importanță

Micul dejun este deseori considerat cea mai importantă masă a zilei- lucru adevărat și totuși… eu cred că nu e cazul desconsiderăm celelalte mese ale zilei. Adevărul e că toate prizele alimentare sunt importante și neglijarea uneia, poate da peste cap tot regimul.

Astfel, dacă sărim peste dejun ne putem alege cu destule consecințe neplăcute:

  • stare de hipoglicemie pronunțată, iritabilitate și deficit de concentrare în timpul orelor de vârf la locul de muncă;
  • foame incontrolabilă, din cauza căreia masa următoare se transformă într-un ospăț copios, greu de digerat, cu toate consecințele rezultante;
  • încetinirea metabolismului cu până la 15% și, ca rezultat, un surplus de 4-7 kg pe an;
  • pauza prea lungă dintre masa de seară și următoarea masă de a doua zi (mai mult de 10 ore) poate duce la litiază biliară, pentru care nu există vreun tratament medicamentos, iar unica cale de a scăpa de colica biliară indusă de litiază este înlăturarea vezicii biliare pe cale chirurgicală;

Și pentru ca nici prin gând să nu vă treacă să omiteți micul dejun vreau să cunoașteți principalele beneficii pe care el ni le aduce:

  • dă startul întregii zile și ne asigură cu energie, forța și buna dispoziție;
  • stabilizează nivelul glicemiei și reglează senzația de foame pentru restul zilei;
  • sporește viteza metabolismului, deci încurajează arderea caloriilor (persoanele care iau masa în decurs de o oră după trezire cheltuie în mediu cu 442 kcal pe zi mai mult decât cei care sar peste dejun);
  • ajută la menținerea unei mase corporale sănătoase (previne creșterea depozitelor de grăsimi viscerale);
  • ajută la reglarea și menținerea ritmului circadian;
  • îmbunătățește memoria și capacitatea de concentrare;

Și dacă dorim să beneficiem la maxim de masa de dimineață vom include în ea componentele principale:

Carbohidrații (cu precădere complecși) în combinație cu fibrele se găsesc în cereale integrale, fructe și legume care sunt bogate în vitamine și minerale.

Proteinele potrivite pentru masa de dimineață le găsim într-o porție de omletă sau lactate cu un procent mic de grăsime. Pe lângă aminoacizii esențiali lactatele fermentate mai sunt și o sursă bună de calciu, vitamina D și lactoferină. Aceasta din urmă fiind o substanță unică care contribuie la creșterea numărului celulelor formatoare ale țesutului osos.

Lipidele sănătoase cu un conținut bogat de acizi grași nesaturați sunt necesare, însă nu trebuie să exageram cu cantitatea lor. O pitușcă crocantă cu cremă de avocado sau o lingurița de mix de semințe peste o porție de iaurt ar fi opțiunea perfectă.

Cred că deja ți-am trezit dorința de a-ți pregăti un mic dejun sănătos și dacă ești în căutarea unor idei originale pentru masa de dimineață , le poți găsi aici.